Monday, June 1, 2009

kechiwa dtg lagi...

"nukieee...ko dtg jb bt ape...?"..nm panggilan aku ms zmn blaja dl...ko ni kid...memutarkn kembali memori kejahilan aku r...jahil ke aku..hehe..ntah...yeah kid..aku dtg jb,join JB CITY ECO-CHALLENGE 2009..bsame john yg akan jd partner aku dlm kategori novice mixed..larian 10km bsame 3 halangan di 3 checkpoint..mmm..aku patut kt..ade lg 1 halangan..lari bsame lutut yg sakit..ya Tuhan..aku syg anggota bdn yg Ko berikan...btolak ke jb 9.30pg sabtu..smp tmnal larkin dlm kol 2 lbh.."adik,tumpang ty...bas ke dataran bdraya ade ke?"..dpt jwpn..aku trus cr bas maju yg dimaksudkn..tp bas tuh x direct ke dataran..kena naik bas yg lain plak kt stesen lain plak..isk2..dr pg smp le ke ptg ni keje aku naik trn bas je...pdaftaran abih kol 5.30ptg...skang kol 3 lbh..ade ms lg..smp dataran...jumpe wawan,munzir,k.dila,b.jalil n mei-mei...dh daftar sumer..follow dorg ke hotel mutiara..thanx wawan tumpangkn kitorg..tuh gn nye kengkwn...jg silaturrahim rezeki murah...agak bhimpit waja wawan ngan muatan yg ade..hehe..dh layak bwk bas mini..dh puas bpusing2 sekitar jb (akibat sesat)..msk hotel..trus rebahkn bdn...eeeyahhh.....lega nye bdn dpt baring ni..john n wawan berenang kt kolam..aku x pandai berenang..ntah bl ms nye aku nk blaja..hmm..prut lapar..pg td mkn piza yg mak aku bekalkn..skang dh ptg..mmg patut lapar...kol 6 grak smule ke dataran utk briefing race esok..td aku ade bc note utk race esok...checkpoint ke-3..pond crossing..erkkk...oh nooo...!!!john...ko kena tlg aku nnt...lps dh dgr briefing..ade mkn2...whattt???ni btol2 lite dinner..spegeti kureng...aku main blasah je dok meja org tumpang mkn..x malu plak aku ek...hehe..utk cover muke x malu...aku bsuai knal ngan org2 yg mmg dok meja tuh..org klang rupe nye..smoga dpt jumpe korg lg ek..aku ingat nm fairuz je..sbb sorg lg aku dh lupe nm nye..aku lupe2 kan je r nm korg 2 ek..x aci plak sorg ingat..sorg lg x ingat..blk hotel mlm..g cr roti n air utk sarapan esok..x kan bgn pg trus nk lari ngan prut x alas ape2 kan...mn nk dtg tenaga nye..tp tuh r aku..mn reti mkn pg2 sblom race..kecut r kt kan nk msk race..miow join kitorg mlm tuh..1 blk..7 org tido...pg esok nye g tpt race bmula (dataran le)...skali lg waja wawan mbawa muatan lbh..7 org...sape kt keta m'sia x power kan..power root boleee...!!!warm up dh selesai..ready utk game..aik...dorg sumer dh sweaty..nape aku cool je..mmg le aku ni sifat cool..tp nape x bpeluh cam dorg ek...krn tsalah faham ms flag off..skit tcicir aku n kwn2 bmula lari..ceh organizer ni..bg r direction skit ms flag off tuh..elite n novice flag off serentak tp lain2 path r..checkpoint pertama..isi air dlm baldi di pantai lido..alahai...abih kotor kasut br n bj br aku...erkkk..aakibat tlalu bhati2 kot aku lambat2 isi air dlm baldi tuh..sian john...ko yg struggle abih..lari2 lg..sorakan gemuruh dr salakan anjing2 yg aku blari dlm area umah situ menemani aku smp ke checkpoint ke-2..eeyahh...panjat wall..ekeh..cam latihan komando je kan..then lari atas jambt goyang tuh..lps tuh lari naik/trn tangga menara kt tmn merdeka kot nm tpt tuh..dpt air..truskan larian...nampai miow yg dh kena towing ngan wawan..kali ni..tali mn plak yg dorg rembat tuh..main terjah je dorg ni..smp dh hutan bandar..yeahhh..checkpoint ke-3 yg aku x bape gemar...nsb baik ade tali..paut ngan tali utk crossing kolam tuh..erkk..aku tenggelam...joohnn..tlg aku...glup2...aku t'telan air kolam..eeyakkk...smp gak ke darat...huf...huf....aku dh smakin sakit nk truskn larian.."elo..tala busuk ka itu kolam?"tegur plak sorg apek ni..huh..busuk lg air tasik taiping tuh...lari lg...lari lg..lari lg..dan trus blari smp aku x bole nk lari...hehe...jln slow2...try nk kejar team yg dh potong aku td..aiks...dh ilang dh...laju nye dorg ni..amik kesempatan atas kaki aku yg sakit ni ek..thanx john..kalo ko x bg aku sokongan..aku mmg x dpt nk abihkn larian tuh ngan ms 1 jam 35min..tuh yg aku tdaya john..soriii....sbb aku gak..kite dpt tpt ke-12 dr 20 team yg bdaftar..aku agak kechiwa n sakit ati ngan diri sdiri...marah pd diri sdiri...hmm...esok 1 jun besday mak aku..aku xde citer best nk kongsi ngan nye..xde citer kegembiraan melainkn rs marah pd diri sdiri..hehe...lps check out hotel..serbu kduri kawin kwn miow..dh settle prut memasing..blk kl..aku n john tumpang keta aida..kwn miow..kwn2 miow mmg best..thanx pd sumer2 kwn miow yg tlibat..oh yee...tunang aida..aku lupe nm...thanx bro..smp umah kol 12mlm..esok nk bgn keje..ape tunggu lg..zzzzzzzzzzz....

2 comments:

  1. Ape yg nk dimarah or kecewakan? you did your best la sister... don giveup... keep moving forward... no fear k... kamu boleh... aku yakin... thanks sbb sudi jd teammate aku... its an honor... Aku hutang kamu brape ni sbnrnya? huhu

    ReplyDelete
  2. congrates kin, nsb baik partner dgn john, klu partner dgn i 4 sure dpt no. 12+5.. hihihi..

    ReplyDelete