Monday, May 18, 2009

yeahhh....puas ati aku...

sabtu 16 mei '09...pgkt saringan badminton ant jabt mpsj...hmm..16 pasukan sumer nye..jabt aku dlm grup D..alamak..awal2 dh kena ngadap team dr penguatkuasa B...mn2 sukan pon r..kalo jumpe je dorg ni...mental otometik pecah...hee....ngeri plak aku..tp sukan ni (badminton)..mmg sukan aku..x bole kasi chance pd dorg..kalo aku kalah..sia2 pengorbanan aku dlm sukan ni dr kechik smp le ke besar...kalo aku citer ape yg tjadi sepjg aku bgiat dlm sukan ni dr kechik dl..isk2...mgkn gak ade same best nye perjlnan aku dlm sukan ni ngan citer anak2 sidek tuh...haha..utk 1 ari saringan tuh..jabt aku johan grup D...esok nye..ahad 17 mei '09..alahai..bj smlm aku basuh x kering lg...ape aku nk pakai ni..bantai je r pakai t-shirt ape2 pon..bsame t-shirt ''vmy go green'' aku g dewan badminton yg tletak di SS15 subang jaya..jauh kan tpt aku b'lwn..haha...dkt ngan opis aku..quarter final..jumpe perancang bandar..isk...nape jumpe dorg...sblom ni aku mimpi..jumpe korporat...kalo jumpe korporat..mmg aku nk lauk kn dorg...jumpe perancang bandar peluang utk ke semi final 50-50..akhir nye..mng gak kitorg..kalo dh rezeki Allah bg kan...alhamdulillah...benar r mimpi aku sblom ni..utk semi final...jabt aku bjumpe ngan korporat...yess....senyum pjg lebar aku...dan keputusan nye...jabt aku ke final btemu plak ngan penguatkuasa A..kalo game2 sblom ni aku main beregu pompuan..kali ni aku..hiakkk..btukar...jeng3....main beregu campuran plak..''ékin..kaki aku x bape ok ni...''man awal2 dh remind kan aku..ok..aku tlg back up ko nnt man...teamwork..5 pasangan beregu di pertaruhkn..geregu pertama..lelaki..gandingan c.fadil (pengarah jabt perbendaharaan) ngan pilot (sebutan bhs melayu ye..pemain import dr jabt lesen)..mng....beregu-2..pompuan..ila n k.ann..kalah..huiyoo...terikat markah ant jabt 1-1..msk beregu-3..lelaki..onn n abg ajib..kalah lg..erkkk...dh 1-2...tiba plak beregu-4..campuran..aku n man..haha...set pertama kalah..alamak..redha je r kalo jabt aku dpt no.2..tp x best r rs nye kan..bangkit blk set-2..mng...semangat aku makin bkobar...aku x tau nape aku dok pukul2 kaki kanan aku ngan raket..rupe2 nye..nk thn sakit kt lutut aku..isk..aku sedar pon lps abih game...set penentuan...penuh tragis...aku mng..terikat dh 2-2..tinggal 1 beregu lg..beregu-5..c.fadzli (bos unit aku) n b.hairi..yeahhh...mlompat tinggi aku ngan kemenangan dorg..p'lwanan yg sengit...3-2..jabt aku mng n jd johan utk p'lwnan thn ni..strus nye..muke aku ni yg susah btol nk tunjuk muke kt phimpunan blnan mpsj,aku jd x sabar2 nk tg ari phimpunan...bakal diumumkn johan badminton ant jabt mpsj '09...KEWANGANNNNN....huh...puas ati aku..bengkak bhgn lutut aku gara2 main badminton ni..hehe...sah2..aku dh menempahkan nm aku dlm senarai pemain mpsj utk sukan kerajaan tempatan nnt..oo..x lupe pd abg nas yg hadir ms game tuh..trimas bebyk kasi tunjuk ajar...akan dipraktikkn lg ilmu yg diberi...

No comments:

Post a Comment