Wednesday, September 1, 2010

syahdu d penjara pudu

mm..tiap kali aku lalu je dpn penjara pudu tuh,mesti ade je pembaharuan kt wajah nye..bkn sbb proses perobohan penjara pudu tuh..tp xtvt2 budak2 mn ntah mninggalkn kenangan utk penjara pudu tuh..yg sinonim ngan bdr KL..mm..dl aku lalu ms awal proses nk roboh,budak2 conteng dinding..mengetengahkn bakat trendam dorg mnulis karya naluri ati mgkn..naluri ketidakpuasan,pon mgkn..br2 ni aku lalu,dinding penjara pudu d tamb lg ngan hiasan foto2 cam2 gmb n panorama..ade yg letak gmb dorg sdiri mgkn atau gmb pihak lain dlm mood yg hepi..(mgkn hepi ngan rupa KL ke?ntah..)ade gmb mesin jentera/crane d tapak probohan penjara..ade gmb panorama penjara pudu d waktu senja..cam2 lg r..bg aku,foto2 yg dtampal tuh sumer lawa2...mgkn lawa krn kualiti kamera ke,angle snap ke..atau sbb dh edit ke..mm..tamb lg...gmb2 tuh lawa sbb msg yg t'sdiri yg ingin d smpkn kpd org awam..msg yg x dpt d luahkn secara lisan..ape korg agak bl aku brenti jln n perhatikn dinding penjara pudu tuh n tsenyum mlihat nye..bg aku.ni cr kreatif dorg..aduhhh...bkn msud dorg bantah pd pbangunan n kemajuan..tp..sesuatu yg nilai nye yg bole d kt kn sejarah wpon bkn tapak sejarah warisan..syg kn..i luv KL..

No comments:

Post a Comment