Monday, September 14, 2009

d raining day..

sabtu,12/9/09..

hanye kerane sepsg bj kurung,aku dh buang ms kt jln tar..2 kali pusing..siap lenjun kena ujan dh smp kering blk pakaian aku,x jumpe2 gak size bj kurung aku nk..grak blk umah awal..beli blah jap kt "HERO"..jam 6 ptg..mak xde kt umah..g masjid ade xtvt msk bubur lambok..yesss..ni ms yg sesuai utk aku "main2 d dapor"..

penyediaan bhn (sukatan bhn ikut suka ati aku r) :

1/2 pek daging kisar RAMLY BURGER yg dsahkn halal
1 ketol buttercup
1 bungkus roti GARDENIA (dbelah tengah)
1 bawang besar dhancur kasar
3 biji telur
sos black pepper
sos tiram
mayonis
2 tomato kechik (dhiris ikut sedap mulut nk kunyah)
1 bungkus keju

cara masak nye..?ni cara aku,ikut naluri aku,suke ati aku nk msk caner..janji marvellous..

mule2,masak daging kisar bsame2 sos tiram n sos black pepper dlm kuali..
lps tuh..telur dpukul bsame ngan bawang hancur kasar td..
daging dh siap msk td,campurkn dlm adunan telur td..biarkan jap..
nk sediakn roti nye plak..sapu skit buttercup pd roti gardenia yg dbelah td..bakar kan jap atas kuali leper..
kemudian..letak skit2 daging yg dcampur telur td kt atas kuali leper ikut lebar roti tuh..
letak keju atas lapisan daging tuh,n tekap ngan roti td..tg sehingga msk dan diangkat..
sapukn sos black pepper,mayonis n hirisan tomato..

dan hasil nye...

tadaaa..jd r "ROTI NIKEHOBUS"..bkn roti john ye..pehal plak aku yg msk,john dpt nm kan..
dan arituh,aku buke pose ngan ROTI NIKEHOBUS bsame2 adik beradik aku yg lain..waa..x sangka plak sedap aku msk ek..oh nooo...aku lupe nk tinggalkn utk PUAN FARIDAH BT HARON..isk2..sori mak..d lain episod org msk utk mak ek..

1 comment: