Tuesday, September 1, 2009

chan malichan oi oih 2X..ketipong payong...

xde lesen motor,motor pon road tax dh mati setahun..

bsahur ngan roti bakar n limau suam..

pemandangan dr jauh..d awal pg..fuhh...

zon larangan mandi..bahaya tuh..

puncak gunung rajah yg dliputi kabus..best nye kalo dpt g atas tuh..

berenti rehat dl d pertengahan jln..ade lbh krg sejam lg nk b'jln ke lata naning..

pcinta alam sekitar..org jabatan hutan..

sdg meditasi menguatkn iman agar btahan lg utk truskn bpose..

ms yg drakam utk smp lata naning..3 j 40 min..

kasut (sandal le) asadi yg setia ikut aku ke mn gunung or utan yg aku g..


lata naning,bentong, pahang..29/8/09..
4 org yg g naik keta..


bmule se awal pg yg mgkn bkump d umah lenny..aku n miow dr serdang mrempit bwk motor ke umah lenny..krul dh smp..dh hampuir kol 5 pg..sblom grak,sahur dl kt kedai mamak,HAJRIS..lps tuh,bmule r destinasi kami ke lata naning..lata naning tletak sm tpt ngan chamah..cume kena jln selama hampir 4 jam kt trek balak n trek utan..hmm..pacat besar2 kt sini ek..aku dh siap awal2 bwk bekal mknn,mn r tau kan x larat,kena r bbuke...hehe..oh ye...tujuan kitorg msk utan ni sbb miow nk amik gmb sampah kt campsite or tpt2 hot yg biase visitor lepak r..nk tunjuk kt bos nye..tp bagus..ms smp longgokkn smp bole kt xde..skit2 je r..lepak jap lps kan lelah n penat..prut lapar..best nye landing kt bdn kt utan ni..sungai plak dpn mate..uuu...syok bangat...lbh krg sejam tido..lps tuh main air..relaxkn kaki dlm sungai..lenguh2 b'jln lm..lps tuh get prepare utk blk..jln lg dlm 4 jam...samlbil jln kuar utan,kutip skali sampah2 kechik yg ade..hasil nye 2 beg plastik sampah bjaya dkumpkan..isk..sedih skit trip ni..sbb aku x dpt mandi sungai...aku kan suke amndi sungai n air terjun..nk dtg lg lps ni..

No comments:

Post a Comment