Tuesday, August 4, 2009

bcuti d besut,x blari d shah alam,x bkelah d jerangkang..

3 xtvt yg btindih wiken mg lps..tp x sukar utk bt pilihan ant 3 tuh atas sbb t'tentu..



khamis..
kuar umah awal pg utk cr tiket ke ktn (kuantan)..harga tiket rm22.00..tiket 3.30ptg..smp ktn awal kol 7.00mlm..bjumpe ngan k.zety d bustop tmn sepakat..trus kan p'jlnan ke cting (cherating) umah angah..b'mlm d sane..thanx pd fifi n adeq yg tlg antar ke cting..

jumaat..
awal kol 8.00pg angah n k.zety g amik keta sewa (viva;rm250/3 ari)..aku truskn tido smp kol bape ntah..isi minyak full tank dlm rm53..mula kn p'jlnan ke besut dlm kol 11.00pg..pitstop pertama,mesra mall kt kerteh kot..kws petronas..berenti bl mknn sbb prut aku lapar..pitstop ke-2..pantai rantau abang..lyn jap angin pantai..pitstop ke-3..kt mn ntah,berenti kt petronas tumpang toilet..hehe..truskn p'jlnan smp besut dlm kol 4 .00ptg kot..singgah jeti p.phentian minum2 dl then bgrak ke kg angah..kg air tawar..tletak b'sblah ngan jeti tuh..umah kaler kuning bdepan ngan pantai..sronok..xtvt ptg tuh..tgk org tangkap ketam lps tuh aku pon try tangkap gak..tangkap pakai tgn tau...terer x aku..hehe..x mandi laut ms tuh sbb x gemar sgt mandi laut..suke lg mandi air terjun..lewat ptg blk umah..msk2..kena dera ngan angah..huh..tg pbalasan..mlm kuar ke jeti jap tgk ade org nyanyi2 kt jeti tuh..then blk..ZzZzZzZzZ..opss..mlm ni bperang ngan nyamuk..umah kg kan..jgn nk ngomel plak..panas mlm tuh..

sabtu..
awal pg bgn..g jln2 kt pantai dl then blk mandi kt luar umah..cam gadis kg plak rs nye..bkemban..haha..aku rs cam bcuti pakej homestay plak..sronok..lps sarapan g rantau panjang..ingat nk ajak dilin (kwn sm blaja dl yg netap kt situ) skali join g sane..tp die ade agenda sdiri plak..aku ber-3 ngan pak sedara angah pok-are yg tlg drive jd GPS kitorg menuju ke rantau panjang..pok-are tlg kitorg stakat pasir mas je..start dr pasir mas..kitorg cr jln sdiri ke sane..jln senang..go stret don belok2..cuaca panas..x suke sgt jln d bwh sinaran chy matahari yg terik..aku x bl ape2..jamu mate nengok org je..lps tuh..btolak ke kota bharu plak..cr mkn..singgah d ayamas isi prut kt situ..then btolak blk ke besut smule..cuaca dh btukar mendung..pandu keta blk bdasarkn signboard..ujan lebat plak trn..ngan angin ribut nye..ptg tuh planning nk bt bbq kt tepi pantai..tp dh ujan trn..bt kt umah je r..singgah kedai jap bl ridsect utk menyerang nyamuk mlm nnt n bl gak cawan/pinggan ketas utk mkn bbq nnt..smp umah trus bsiap utk bbq..sedap nye..mlm tuh tido..x rs panas sgt cam mlm semlm..peperangan ngan nyamuk plak..dh bkurang bbanding smlm..tp x bole tido lena gak..sbb di impit ngan "antoo" yg tido di kiri kanan aku..letih btol dorg ni ek sungguh2 tido nye..

ahad..
bgn awal cr sarapan kt luar plak kt kuala besut..ns kerabu,roti canai,ns lemak,kuih cek mek molek..x trus blk..mlencong ke bkt keluang 1 lg tpt bístirehat d tepi pantai..nampak anak tangga yg byk utk daki bkt tuh..míngatkn aku kengerian blari mdaki anak tangga seribu lbh kt gng jerai,kedah..smp umah..siap2 mandi n bkemas utk pulang..kali ni blk konvoi skali ngan keta abah angah..ikut jln pantai..lawa view..singgah gerai "keropok lekor sukaramai"..lyn mkn dlm keta..singgah plak masjid kristal..nampak pokok kelapa dpn sungai..tu ke pokok kelapa yg aku tanam thn lps ms game kt sini..?haha..hope so r kan..dh puas b'gmb..truskn p'jlnan ke pasar payang..lg skali..aku x shopin ape2..jamu mate sekeliling..truskn p'jlnan jln2 cr mkn d pantai batu burok..dh kenyang singgah paka jap antar ateh (adik angah),harith n najat (anak2 ateh) blk umah dorg..jln blk smp kemaman,antar trus keta sewa td..then blk cting naik keta abah angah..kzety blk ktn mlm tuh djemput oleh kwn nye..nk mention ke nm nye..?x yah r..aku x knal pon..aku plak tido lg kt cting..penat..zzZZzzZZzzZZzz...

isnin..
bsiap utk blk..dh sarapan umah angah..kuar umah dlm kol 10.30pg tg bas awam ke ktn..bustop dpn umah angah je..2 jam tg..br nampak kelibat bas..thanx angah yg teman aku tg bas ms tuh..nsb baik cuaca agak mendung r gak..smp ktn..prut lapar..trn kt megamall ktn jln trus ke terminal makmur (stesen bas ktn)..cr tiket..3.30ptg.."xde duit kechik ke",ty dak kaunter tiket tuh.."nnt sy g tukar ek..tg ye jgn jual plak tiket sy tuh.."g tukar...?huh..prut aku dh lapar sgt..baik g mkn dl..lps tuh br g amik tiket td..lewat skit..tiket byk abih sbb dak2 blaja ramai blk..ipt byk tutup kt ktn..smp KL agak lewat sbb bas rosak..ape r..trn pekeliling naik star lrt smp salak selatan.naik teksi blk umah..zZzZzZzZ...

2 comments:

  1. yang penting jerangkang mmg best...huhuahua

    ReplyDelete