Thursday, May 10, 2012

buku merah..muka merah..

tanggal 9 mei 2012,kempen derma darah anjuran jabt kesihatan MPSJ kt Sbg Jaya..wahh..mnarik ni..last derma bln 9 2011..ok..bt keje kaunter dl...lps lunch grak ke HQ..chilok2 kt jlnraya,kol 3 gak smp opis Sbg Jaya..ckp tawaf,dpt parking...blari daftar nm jd pderma darah dl..msk opis jap try tarik kwn2 lain utk sm mderma gak..**murni ati aku kn..dpt si Alin bminat utk sm derma..tp dia lbh pd nk tau jenis kump darah dia je..hehe..pgkt pertama,peksa jenis darah n timbang brt bdn..aku,lps..**tipu skit berat bdn..alin,x lps..darah cair d'syaki kekrgan zat besi..aku hampir nk glak pd alin..sbb bdn dia lg sihat dr aku..pgkt ke-2,aku glakn plak X bos arwah ayah aku..x lps pmeriksaan tekanan darah..x pasti punca ape..aku glak kn gak..sbb nye,dia ejek alin x lps ujian darah...tiba time aku utk check tekanan darah..berubah muka aku lps pmeriksaan pam tgn...isk...warghhh.aku pon x lps gak..punca,bdn letih n krg tido..bc'an meter tekanan darah tg.x normal..sob2..

tips : kalo nk derma darah tuh kn..
1) tido secukup nye (ni r punca aku x lps)
2) tidak mengambil sebrg obat..
3) tidak m'jlni sebrg rawatan/pbedahan dlm tempoh tdekat..
4) sihat tubuh bdn..(no HIV or penyakit berbahaya)
5) jarak plg krg 3bln pd kali t'akhir derma darah sblom ni..
n ada byk lg r ciri2 nye kalo nk derma darah ni..pendek kt,bdn kita ni kena btol2 sihat,br bole dpt mbantu mereka yg kurang sihat..kalo bdn sdiri pon kurang sihat,mau kn lg mnolong org yg kurang sihat..?mmg x sihat r mental ko tuh..hehe..adios..

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete