Thursday, August 25, 2011

tanya sama pokok..



abd mutalib penah bmimpi pokok yg besar d mana ramai org bgantung idop dgn pokok tuh..kechik2 dl,aku x pandai panjat pokok..gayat ngan tinggi..smp ke besar ni gayat aku..tp suka lepak atas pokok..curi2 mkn jambu yg kaler pink tuh,mkn atas pokok..sronok..gayat n takut nk panjat tp nk jg mcuba..tuh yg dpt mkn buah atas pokok..kenangan..bbrp ari lg nk raya..30hb ogos jatuh hari raya puasa..pokok,bl tamat riwayat idop nye,masih lg meninggalkn jasa pd insan yg idop susah senang bsama dgn nya..thn pertama aku braya dgn suasana yg baru..xde pokok utk utk bteduh lg..tp jasa/tunjuk ajar/kenangan/pengalaman aku bwk bsama..aku akan mgantikn pokok yg telah xde lg..kena bsedih ke bl khilangan..?bgantung pd situasi mgkn..bgantung jg pd kekuatan diri..?ujian ke..1 ari kita pasti akan ikut jejak mereka yg tdahulu kn..raya yg akan tiba bsama ari merdeka dan ulangtahun ayah..akak aku ade kt arituh,thn ni raya pertama kali tanpa rendang ayah..my fav..opah yg br pergi bulan lps,peminat fanatik rendang ayah..syg nye,ayah suka msk bsama mak..rahsia rendang nye yg sedap,hanya dia yg tau..kalo kita rasa,kita brasa susah,kena ingat,ade org lain yg lg susah..cam aku,aku rs khilangan ayah,berat lg dgn nasib mak aku..yg hilang suami n emak..perlu ke aku bsedih..?lupa kn rs sedih tuh..baik aku mbaja diri jd pokok yg tough..utk mak aku t'utama nye dan adik-beradik aku..






*btol ke kt2 org aku ni anak ayah..?tiap ms aku ingatkn ayah..mgkn krn ms idop nya,aku n ayah slalu bsama..ayah,sori org tetap degil beli VIVA..**al-Fatihah**


pulihara bumi hijau kita,tanam pokok byk2 eh..asyik tumbang je utk pbangunan,bukit byk dh kena tarah..manusia yg tamak slalu rugi...

No comments:

Post a Comment