Friday, May 14, 2010

tioman kembali lg..

mancing...

sewa beskal je nk ronda2 kt tioman ni..

mancing ape ntah..

snorkelin smp lewat ptg..

rawatan slps kuar dr utan..

pg,on d way ke berjaya resort..

tg bot smp..


arghhhh...mls nye nk update blog..xtvt aku sblom2 ni pon aku x upload kn citer nye kt blog ni..sindrom mls yg smakin parah mgkn..

mg lps,aku g bcuti ke tioman bsame kwn2 baik aku,sape lg..kzt n angah..dak2 kuantan..slain g bcuti,ade tujuan lain,aku nk msk larian SAS eco-chelen 2010 kt tioman ni yg blangsung pd 8 mei..ittinerary kirog bmula ;
khamis : kitorg grak skali ke mersing dr kuantan..aku dr KL ke kuantan naik bas kol 6.30ptg..bas ke mersing dr kuantan kol 12.00mlm..angah x tau aku g skali ngan dorg..yeahh..angah d kenakn mlm tuh..p'jlnan,bas hantu...bderau darah aku ngan gaya drebar bas tuh..
jumaat : smp mersing lbh krg kol 3 pg kot..check in tido kt Sweet Hotel x jauh dr tpt bas brenti kn kitorg..blk hotel,1 single bed n 1 queen size..ade org x bole tido sbb..hehe..imaginasi tg sgt..kalah aku..**x bole sebut nm org tuh,nnt aku kena blk..btolak naik bot kol 12.30tghari..sempat breakfast dl..smp tioman kol 2ptg camtuh r..jumpe ngan en.zailani utk check in chalet..wow..bole thn org nye..hak2...reg diri utk larian esok nye d sek tioman tuh..mandi laut smp mnikmati panorama sunset n senja..lawa..mkn mlm bsame geng chap ayam
sabtu : bgn awal pg,bsiap utk game..thanx pd kzt n angah yg temankn aku ke tpt game n mnunggu aku d finishing line..thanx gak tlg doakn keselamayan aku dlm utan..xde le sesat sgt..cm aku x jumpe track je sbb marking dh ilang..hantu nye org dpn pedajal org blakang..trimas bebyk gak pd makhluk ciptaan Allah,spesifik,mengkarong yg tlg aku tunjuk kn jln yg btol..kebesaran Allah dlm mcipta makhluk nye..komen pasal game ni,pengurusan yg HANCHORRR..nsb baik dpt medal gak wpon x abihkn larian 25km..blk chalet rehatkn mata..ptg jln2 sekitar kg tekek tioman tuh..mkn mlm bsame sultan pahang n org kg tekek pulau tioman..
ahad : blom blk lg..pg lepak d tp pantai..kt chalet seri tioman je..tpt aku menginap..smp tghari,sewa beskal n lunch..ptg snorkeling n fish feeding..oh...jari ku sakit kena gigit..tsentap jap bt aku takut nk msk laut..wpon dh pakai life jeket n google..skali lg mnikmati sunset dr dlm laut..wooo..best nye..mkn mlm besar..nk pecah prut..thanx pd jojo kwn dr tioman yg blanje mkn time tuh..sblom tido,mancing dl kt jeti marina..dpt le gak anak ikan jerung,tp lps kan smula..aku pchenta alam...
isnin : time to go home..naik feri kol 3 ptg..smp mersing kol 5..kol 6 ptg naik bas grak blk KL..smp umah kol 12lbh..mm..zZzZzZzZ...

1 comment: