Thursday, January 28, 2010

wikender..

sabtu pg..grak ke gng hitam..x ramai yg tau pasal gng ni..aku pon first time g follow trip kwn..3 org member yg lain x dpt follow aku..line up utk trip gng hitam ni,4 org..3 org yg lain tuh dak2 yg aku br knal ms selisih kt gng nuang..trek ke puncak x bape clear.."kol 8.00am dpn ikbn"..baikkk..aku x bape hafal no plat keta kwn..bbrp minit sblom kol 8pg tuh,aku dh smp..tiba2 nampak keta no plat lbh krg je sm memecut laju ke dpn..aku try follow..aikss..jap je dh ilang...kt jumpe kt dpn ikbn..rupe2 nye..aku tsilap keta r..isk2...nk call,kdt plak xde..biase r time2 jd mende camni,jgn panik...cool kan diri..**aku mmg tknal ngan sifat yg cool kan..hehe..cr pondok tepon..aisehhh..x bole pakai r plak..ni r die sikap si vandalisme..xpe...cool kan lg diri..doa byk2 spy si kwn td call aku ke sms aku ke kan..alhamdulillah..connected blk ngan kwn td...jumpe kt entrance sg gabai..jln msk ke gng hitam..first time aku bwk keta keadaan jln nye camtuh..x dpt nk citer r caner jln nye..korg g sdiri r..sesudah matikn enjin keta..dgr plak bunyi sg...best nye kalo dpt mandi sg ni..xpe..selesai kn dl xpdc ni..pmulaan trek..jln kaki lbh krg 15min kot smp umah org asli yg dkenali gak pjaga gunung ni,yg dpanggil "tok"..die slalu jg n bersihkn gunung ni..mnurut kt2 mrk yg penah naik gng ni r..bmula dr umah "tok" td,lbh krg sejam gak r kitorg lyn trek yg mcanak naik..adoii..aku dh hampir 2 bln x trenin stamina n lari..pancit gak aku..prut ksg pg tuh..aku byk berenti sbb kepala bpinar2 prut ksg n lapar..haha..aku tpaksa tipu dorg yg lain kt pancit..pdhal condition bdn aku x elok sbb prut ksg..pengajaran tuh..lps tuh..trek dh ok bole lyn2 skit..jln x bape clear sgt..sbb gunung ni br bukak utk org ramai..trek nye pon dh ilang kena bukak blk..keje mnebas kena lakukn r..smp kt puncak tghari..lbh krg 3 jam utk smp ke puncak..wow...tghari panas matahari tpacak atas kepala..skali angin btiup..mak aihhh...mgigil sehh..view x dpt tgk dr atas puncak tlindung ngan pokok2..kalo nk tido kt puncak ok je..make sure sweater yg di bwk agak tebal r..hehe..trn dr puncak jln lbh krg 1j 30min r..mm..kalo cuaca baik..korg akan dpt lihat menara kembar KLCC di ant 2 puncak gunung ape ntah aku x tau..nice view..sblom blk..lyn dl sg yg best ni..rendamkn kaki..aku x mandi sbb bdn penat..kalo amndi,bdn aku btamb lg letih nk drive blk umah..x pasal2 aku t'tido dlm keta,sedar2 kt atas katil spital..kalo kt katil spital r kan..kalo x sedar2?isk2...kan susah tuh..mm..ahad nye,gotong royong plak staf mpsj bsame JKP ikut zon2 di bwh jajahan mpsj..isk2..x rehat bdn aku ni..btol2 kasi lanyak bdn aku..tp sori r utk program gotong royong ni..aku x bape dermakn tenaga kudrat aku ni utk bt keje..amik gmb lbh..hehe..

**aku cam mls r nk upload gmb kt blog ni..korg bole refer gmb2 xtvt aku kt facebook aku ye..just type "nikehobus"..free for everyone to c my xtvties pics r..

No comments:

Post a Comment